CONDIȚII CONTRACTUALE GENERALE

Data intrării în vigoare a prezentelor Condiții Contractuale Generale:
1 IANUARIE 2019

Prezente Condiții Contractuale Generale (în continuare: CCG) reglementează drepturile și obligațiile … (în continuare: Furnizorul de servicii),  și Clientului (în continuare: Client) care utilizează serviciile de comerț electronic furnizate de Furnizorul de servicii prin intermediul site-ului Web (Furnizor și client în continuare: Părți)

CCG se aplică tuturor actelor juridice și serviciilor în legătură cu  site-ul Telaratos.ro, indiferent dacă aceste sunt executate în România sau în străinătate de către Furnizorul de servicii sau partenerului său.

Datele Furnizorului de servicii:

Denumire: SC THINCREATIVE SRL
Sediu și adresa de corespondență: Covasna, str. Stefan cel Mare, Nr. 11, 525200  
Numărul de înregistrare: J14/177/2019
CUI: 40862730  
Serviciu Clienți: a se vedea la 1.7
Număr de telefon : +40745142546
Adresă e-mail: telaratos@gmail.com

1. INFORMAȚII GENERALE, ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI ÎNTRE PĂRȚI

1.1. Domeniul de aplicare al prezentei CCG acoperă toate serviciile de comerț electronic furnizate pe teritoriul României prin intermediul unui Webshop (în continuare: Webshop) pe site-ul Telaratos.ro (denumit în continuare: Telaratos.ro website).

De asemenea, domeniul de aplicare al prezentei CCG acoperă toate tranzacțiile comerciale efectuate în România, între Părțile stabilite în prezentul contract. Achiziționarea produselor din Webshopul Telaratos.ro, serviciile comerciale electronice, aspecte legate cu serviciile societății informaționale, sunt reglementate de Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic.

1.2. Achiziționarea produselor din magazinul online Telaratos.ro este posibilă printr-o comandă electronică, așa cum se specifică în prezentul CCG.

1.3. O parte semnificativă a serviciilor webshop-ului este accesibil tuturor utilizatorilor fără înregistrare. Cu toate acestea, pentru unele servicii este necesară o înregistrare validă (urmată de autentificare) la care are dreptul orice persoană, potrivit prevederilor CCG.

1.4. După plasarea comenzii, până finalizarea contractului, acesta poate fi modificat sau anulat în mod liber. Acest lucru este posibil prin telefon și prin e-mail. Contractul se încheie prin achiziționarea mărfurilor, între părți, în limba română, și este considerat a fi un contract scris, iar Furnizorul îl înregistrează și îl păstrează timp de 5 ani de la data încheierii acestuia.

1.5. Limba care guvernează contractul este limba română.

1.6. Furnizorul de servicii nu se obligă să respecte dispozițiile unui cod de conduită.  

1.7. Contact Serviciul de Relații cu Clienții

Disponibil zilnic între orele 09:00 – 16:00.
Telefon: +40745142546
Adresa web: https://telaratos.ro
E-mail: telaratos@gmail.com

2. ÎNREGISTRARE

2.1. Utilizatorul se poate înregistra făcând click pe opțiunea de meniu „Înregistrare” pe pagină, după care trebuie să completeze platforma de înregistrare, constând din două părți.

După introducerea  datelor (un nume de utilizator ales, o adresă de e-mail validă și  o parolă aleasă) faceți clic pe link-ul trimis în e-mail pentru a valida înregistrarea, astfel accesând o fișă cu date personale, care poate fi completată și înainte de plasarea comenzii.

Prin înregistrarea pe site, Clientul declară că a citit și a acceptat termenii și condițiile generale, a citit și este de acord cu condițiile Declarației de confidențialitate publicate pe site, contribuie la prelucrarea datelor prevăzute la Declarația de confidențialitate.

2.2. Furnizorul de servicii nu răspunde pentru întârzierile de livrare sau alte probleme sau erori datorate unor informații incorecte și / sau incomplete furnizate de către Client.

Furnizorul de servicii nu răspunde pentru niciun fel de daune care rezultă din uitarea parolei de client sau devine disponibil pentru orice persoană neautorizată din orice motiv neimputabile Furnizorului de servicii. Furnizorul de servicii gestionează persoanele înregistrate ca entități juridice independente.

Pentru a schimba datele anterior  înregistrate după conectare, accesați linkul Setări personale, care conține și detaliile comenzilor active.

Furnizorul nu răspunde pentru daunele sau defectele care decurg din modificarea datelor înregistrate de către Client.

3. PROCEDURA DE COMANDĂ

3.1. Clientul se poate informa cu privire la proprietățile detaliate, caracteristicile și instrucțiunile esențiale ale produsului, făcând click pe denumirea produsului. Proprietățile detaliate ale produsului se găsesc la instrucțiunile de utilizare livrate cu produsul.

Contractul este considerat executat de Furnizorul de servicii, dacă produsul are proprietăți mai favorabile decât cele prevăzute în manualul de instrucțiuni sau pe site.

Dacă aveți întrebări cu privire la produsele înainte de a cumpăra, echipa noastră de asistență pentru clienți vă stă la dispoziție. Instrucțiunile de utilizare a produsului pe care îl distribuim, sunt livrate împreună cu produse, dacă acest lucru este prevăzut de lege.

Dacă nu primiți manualul de instrucțiuni împreună cu produsul, anunțați imediat – înainte de a utiliza produsul – Serviciul de Relații cu Clienții, astfel vom lua măsuri pentru a remedia situația.

Dacă aveți nevoie de mai multe informații despre calitatea, caracteristicile esențiale, utilizarea, sau utilizarea oricăror elemente, alte decât cele prevăzute pe site, contactați serviciul nostru pentru clienți, pentru mai multe detalii a se vedea secțiunea 1.7.

3.2. Prețul de achiziție specificat pe platforma Webshop-ului include taxa pe valoare adăugată și alte impozite, dacă nu se specifică altfel.

Prețul de achiziție nu include prețul transportului, cu excepția cazului în care este specificat altfel pe pagina cu suma finală de plată.

3.3. Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica prețurile produselor care pot fi comandate, prin faptul că modificarea intră în vigoare la data publicării pe site.

Modificarea nu afectează negativ prețul de achiziție al produselor deja comandate. Nu putem rambursa banii  în cazul plății efectuată online prin card bancar, dacă între trimiterea notificării de plată electronică și primirea produsului a intervenit o scădere a  prețului.

Verificarea tranzacției online de plată durează cel puțin 24 de ore, produsul poate fi preluat numai după efectuarea acestei verificări.

3.4. Furnizorul de servicii nu își asumă răspunderea pentru prețul afișat greșit pe pagina Webshop-ului, în ciuda măsurilor de siguranță luate și/sau din cauza erorii de sistem, pentru prețul de „0” sau „1”   RON, respectiv pentru prețul evident greșit, ireal, care diferă în măsură semnificativă de prețul obișnuit al produsului. În aceste cazuri, Furnizorul de servicii nu are obligația de a vinde Clientului produsul la prețul afișat greșit pe platforma Webshop-ului. În cazul afișării prețului greșit, va informa imediat Clientul cu privire la faptul că prețul afișat lângă produs este greșit și îi oferă posibilitatea de a cumpăra produsul respectiv la prețul real. În acest caz, Clientul poate decide dacă comandă produsul la prețul real sau renunță la comandă, fără consecințe legale nefavorabile.

Fotografiile şi imaginile de pe pagina web au doar rol ilustrativ, produsele livrate pot diferi de imaginile de prezentare.

3.5. Furnizorul de servicii acceptă comanda clienților care nu sunt înregistrați, doar în cazul în care acești clienți completează toate rubricile necesare comenzii. (În cazul în care Clientul completează un câmp incorect sau incomplet, acesta va primi un mesaj de eroare de la Furnizorul de Servicii.)

Furnizorul de servicii nu răspunde pentru întârzierile de livrare sau alte probleme sau erori datorate unor informații incorecte și / sau incomplete furnizate de către Client.

Făcând click pe inscripția „Adaugă în coș” care se găsește pe platforma care oferă informații cu privire la proprietățile produsului, Clientul poate selecta produsul pe care dorește să-l comande și îl poate plasa în coșul virtual.

Clientul poate verifica conținutul coșului (numărul produselor selectate și prețul acestora) făcând click pe inscripția „Coșul meu”, aflată în meniul de sus al Webshop-ului, pe această platformă  Clientul poate modifica oricând conținutul coșului, având posibilitatea de a șterge produse din coș făcând click pe butonul „Șterge”.

În momentul  în care Clientul a finalizat comanda, apasă butonul „Plată”. Pe platforma care apare, Clientul trebuie să se conecteze, dacă nu a făcut-o deja, respectiv dacă nu este Client înregistrat, trebuie să se înregistreze, pentru a trimite comanda. După acest pas, Clientul poate să-și aleagă modalitatea de livrare, și poate introduce informații de facturare și de expediere.

Dacă ați introdus toate datele necesare și ați selectat modalitatea de livrare, apăsând butonul „Continuă”, aveți posibilitatea de a selecta modalitatea de plată dorită.

Dacă ați ales una dintre metodele de plată apăsând butonul „Plată” Clientul ajunge la o platformă de sumarizare, unde are posibilitatea de a-și verifica comanda, în special datele furnizate, produsul pe care dorește să-l comande, modalitatea de plată și livrare selectată, respectiv costul transportului și poate adăuga comentarii la comandă.

Odată ce Clientul este sigur de corectitudinea comenzii, se va apăsa butonul „Finalizarea comenzii” pentru finalizarea comenzii. Deci, trimiterea comenzii se face prin selectarea butonului „Confirmarea comenzii”, acțiune în urma căruia Clientului îi revine o obligație de plată.

4. CORECTAREA GREȘELILOR DE INTRODUCERE A DATELOR

4.1. În Webshop, pe platforma de efectuare a comenzii, Clientul are posibilitatea de a corecta greșelile de introducere a datelor (de ex. ștergerea produsului din coș făcând click pe butonul pe butonul „Șterge”.

5. FORȚA OBLIGATORIE A OFERTEI ȘI CONFIRMAREA COMENZII

5.1. După momentul plasării pe site a comenzii

Furnizorul de servicii în cel mult 48 de ore va confirma primirea comenzii prin un e-mail automat care anunță că comanda a fost înregistrată și urmează să fie procesată, și conține următoarele informații:

  • datele introduse de Client în timpul achiziționării sau înregistrării (de exemplu, informații de facturare și de expediere)
  • numărul comenzii,
  • data comenzii,
  • lista componentelor, cantitatea, prețul produsului comandat,
  • costul livrării,
  • și suma totală de plată.

Prin acest e-mail de confirmare se va informa clientul că noua comanda a fost înregistrată în sistemul Furnizorului de servicii.

5.2. Clientul este exceptat de la forța obligatorie a ofertei dacă nu primește neîntârziat, dar în cel mult 48 de ore, e-mailul de confirmare de la Furnizorul de servicii pentru comanda trimisă, caz în care nu este obligat să cumpere produsul.

5.3. În cazul în care Clientul a trimis deja comanda către Furnizorul de servicii și observă o greșeală în datele din e-mail-ul de confirmare, trebuie să informeze Furnizorul de servicii în termen de 1 zi cu privire la acest lucru, pentru a evita realizarea comenzilor nedorite.

5.4. Comanda este considerată drept un contract încheiat prin mijloace electronice, și este guvernată de reglementările prevăzute la Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, Ordonanței Guvernului nr. 130/2000 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță cu modificările aduse prin Legea nr. 51/2003, Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic, Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, și OUG nr. 174/2008 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind protecția consumatorilor, și Legii nr.677/2001  pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.

De asemenea, contractul este supus dispozițiilor  Directivei 2011/83 / UE a Parlamentului European și a Consiliului privind drepturile consumatorilor.

6. CONDIȚII GENERALE DE LIVRARE ȘI PLĂTĂ

6.1. Furnizorul de servicii va livra la domiciliu produsele comandate apelând la o companie de curierat în conformitate cu condițiile generale de livrare și plată.

Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica taxa de livrare, în acest caz modificarea intră în vigoare la data publicării pe site. Modificarea nu afectează prețul produselor deja comandate.

6.2. Furnizorul de servicii, după finalizarea comenzii  oferă posibilitatea Clientului de a alege data livrării, în acest caz această nu poate fi o dată exactă, ci un interval aproximativ. Livrarea la o anumită oră nu este posibilă.

6.3. Furnizorul de servicii va efectua serviciile comandate la locația indicată în confirmarea comenzii trimise prin e-mail.

6.4. Clientul va putea obține informații despre metodele de plată și opțiunile de livrare la pagina Web Telaratos.ro.

7. DREPTUL DE RETRAGERE

Cele prevăzute în acest punct se aplică doar persoanelor fizice, care acționează în afara profesiei, ocupației individuale sau a activității sale comerciale, care achiziționează, comandă, primesc, folosesc, utilizează mărfuri, respectiv care sunt destinatarul comunicării comerciale, ofertei referitoare la mărfuri (în continuare „Consumator”).

În cazul contractului de vânzare-cumpărare produse, Consumatorul are dreptul a se retrage din contract, fără a-și motiva decizia, în termen de patrusprezece (14) zile de la primirea de către Consumator, sau de către o persoană terță desemnată de acesta, care diferă de curier, a

  1. produsului,
  2. în cazul livrării mai multor produse, de la primirea ultimului produs livrat,
  3. în cazul livrării unui produs alcătuit din mai multe articole sau bucăți, de la primirea ultimului articol sau bucată livrată,
  4. în cazul în care produsul trebuie livrat periodic, într-o perioadă de timp determinată, de la prima livrare a produsului.

Consumatorul are dreptul să-şi exercite dreptul de retragere în perioada între încheierea contractului şi primirea produsului.

Cazurile în care consumatorului nu îi revine dreptul de retragere: în cazul furnizarea de înregistrări video sau audio sigilate sau programe informatice (software) sigilate care au fost desigilate după livrare; furnizarea unui produs neprefabricat, realizat în conformitate cu specificațiile consumatorului sau folosit pentru a satisface necesitățile individuale acestuia.

7.1 EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE DIN CONTRACT  

7.1.1. Dacă Consumatorul dorește să-și exercite dreptul de retragere, trebuie să trimită (de exemplu, prin poștă, telefax sau prin scrisoare trimisă pe cale electronică) furnizorului de servicii o declarație clară care cuprinde decizia de retragere, la una din adresele de contact specificate la la începutul prezentului CCG. Consumatorul își exercită dreptul de retragere până la termenul-limită de retragere, dacă trimite o declarația de retragere înainte de termenul limită precizat mai sus.

7.1.2. Este obligația Consumatorului să dovedească că și-a exercitat dreptul de retragere conform prevederilor stabilite în punctul 7.

7.1.3. În ambele cazuri, Furnizorul de servicii va confirma imediat primirea declarației de retragere a Consumatorului, fără întârziere, prin e-mail.

7.1.4. În cazul retragerii în scris, această este declarată validă până la termenul limită, dacă Consumatorul a trimis declarația în acest scop firmei în termen de 14  zile calendaristice (chiar și în a 14-a zi calendaristică).

7.1.5. În cazul notificării prin poștă, Furnizorul de servicii va lua în considerare data expedierii, în cazul notificării prin e-mail sau telefax, data trimiterii e-mailului sau a faxului, pentru a calcula termenul limită. Consumatorul trebuie să trimită recomandat scrisoarea prin poștă, pentru ca data expedierii să poată fi dovedită în mod credibil.

7.1.6. În cazul retragerii, Consumatorul este obligat să returneze produsul comandat la adresa indicată de Furnizorul de servicii, fără întârziere și motivare, dar cel târziu în termen de 14 zile de la comunicarea declarației de retragere.

7.1.7. Se consideră că termenul limită este respectat, dacă Consumatorul trimite (expediază prin poștă sau prin curierul ales de el) produsul înainte de expirarea termenului limită de 14 zile.

7.1.8. Costul returnării produsului la adresa firmei este suportat de către Consumator, cu excepția cazului în care Furnizorul de servicii își asumă plata acestor costuri.

La cererea consumatorului, Furnizorul de servicii, își asumă organizarea, desfășurarea returnării, însă plata costului returnării produsului este suportat de către Client, Furnizorul de servicii doar ajută la organizarea operațiunilor returnării. Cererea consumatorului menționată anterior este aprobată de serviciul pentru clienți al Furnizorului de servicii.

7.1.9. Furnizorul de servicii nu are posibilitatea de a primi pachetul returnat prin ramburs. În afara costului de returnare a produsului, în ceea ce privește retragerea, Consumatorul nu este obligat la plata altor costuri.

7.1.10. Dacă Consumatorul se retrage din contract, Furnizorul de servicii va rambursa Consumatorului toate cheltuielile suportate, inclusiv costul transportului (achitat pentru livrare), în scurt timp, dar cel târziu în termen de 14 zile de la primirea declarației de retragere a Consumatorului, cu excepția cheltuielilor suplimentare, care au survenit deoarece Consumatorul a ales altă modalitate de livrare decât cea oferită de Furnizorul de servicii, cea mai ieftină modalitate de livrare.

Furnizorul de servicii are dreptul de a reține rambursarea costurilor până primirea produsului, sau dacă Consumatorul nu a dovedit credibil că l-a trimis: dintre cele două termene, Furnizorul de servicii ia în considerare data anterioară.

7.1.11. Pentru rambursarea costurilor, Furnizorul de servicii va achita suma prin aceeași metodă de plată ca și metoda de plată utilizată în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul consimte în mod expres la utilizarea unei alte metode de plată; din cauza aplicării acestei metode de rambursare, consumatorul nu va suporta costuri suplimentare.

7.1.12. Consumatorul poate fi tras la răspundere pentru diminuarea valorii produsului doar în cazul în care aceasta a survenit datorită utilizării necorespunzătoare, în raport cu utilizarea conform tipului, proprietăților și funcționalității produsului.

7.1.13. În cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere din un contract de prestări de servicii după începerea executării acestuia, acesta rambursează costurile rezonabile ale furnizorului de servicii când se efectuează decontarea.

7.1.14. Furnizorul de servicii poate solicita rambursarea cheltuielilor rezonabile rezultate din amortizarea sau utilizarea excesivă a produsului pentru a determina natura, caracteristicile și funcționarea produsului, la cererea expresă a consumatorului, dacă executarea contractului de servicii a fost începută și exercitată înainte de expirarea termenului limită.

8. GARANȚIE

8.1. GARANȚIA OBLIGATORIE

8.1.1. Garanţia este asigurată conform art. 11 din  Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, modificată și completată prin Ordonanţa nr. 9/2016, astfel Furnizorul de servicii fi exonerat de răspundere pe durata garanției numai dacă dovedește că defecțiunea s-a produs din pricina modului nepotrivit în care cumpărătorul a folosit sau a păstrat produsul.

8.1.2. Perioada de garanție (termenul de garanție) începe să curgă odată cu executarea efectivă, adică livrarea produsului către Client sau punerea în funcțiune de către Furnizorul de servicii sau agentul acestuia, adică de la data punerii în funcțiune.

Drepturile care rezultă din garanție nu se mențin în cazul viciilor provocate de Consumator, după ce produsul a fost livrat Consumatorului, prin acestea înțelegându-se următoarele:

  • punerea în funcțiune necorespunzătoare (cu excepția cazului în care punerea în funcțiune este efectuată de către Furnizorul de servicii sau agentul acestuia sau dacă punerea în funcțiune necorespunzătoare se datorează unei erori în manualul de utilizare);
  • utilizarea necorespunzătoare, nerespectarea instrucțiunilor de utilizare, depozitarea necorespunzătoare, manevrare necorespunzătoare.

În cazul lipsei conformității în termenul de garanție, Consumatorul are dreptul:

  • în primul rând – de a solicita Furnizorului de servicii să i se aducă produsul la conformitate, prin reparare sau înlocuire, cu excepția cazului în care executarea garanției alese este imposibilă sau dacă ar duce la un cost suplimentar disproporționat pentru Furnizorul de servicii, luând în considerare valoarea produsului în stare bună, gravitatea încălcării contractului și interesul Clientului .
  • în cazul în care Furnizorul de servicii nu a efectuat reparația sau înlocuirea în termen, nu poate satisface interesele consumatorului, sau Clientul nu are interes ca Furnizorul de servicii să repare sau să înlocuiască produsul, Clientul are dreptul de a solicita vânzătorului să beneficieze de reducerea corespunzătoare a prețului. Nu se poate exercita dreptul de retragere din cauza unei erori nesemnificative.

În cazul în care Clientul solicită înlocuire produsului în termen de trei zile lucrătoare de la cumpărare (punerea în funcțiune) din cauza defectării produsului, Furnizorul de servicii este obligat să înlocuiască produsul, dacă defecţiunea împiedică utilizarea normală a produsului.

Repararea sau înlocuirea, în funcție de caracteristicile produsului și de scopul urmărit de Client, se face într-un termen rezonabil, ținând cont de interesul Clientului. Furnizorul de servicii se va strădui să finalizeze repararea sau înlocuirea produsului în termen de cincisprezece zile.

Doar piese înlocuitoare noi vor fi montate în produs în timpul reparației.

Nu este inclus în perioada de garanție perioada de reparație în care clientul nu poate utiliza produsul în mod corespunzător.În cazul în care produsul sau o parte din produs a fost înlocuit (reparat) sau o nouă defecțiune s-a rezultat din cauza reparații, începe să curgă un nou termen de garanție în privința produsului înlocuit (reparat) sau părții din produs, după caz.

8.1.3. Furnizorul de servicii suportă costurile legate de îndeplinirea obligației de garanție.

8.1.4. Furnizorul de servicii va fi scutit de obligația de garanție numai dacă dovedește că cauza defecțiunii a avut loc după livrarea produsului.

8.1.5. Cu toate acestea, Clientul nu va avea dreptul să solicite în același timp garanția de conformitate și garanția tehnică pentru același defect. Indiferent de aceste limitări, Clientul are dreptul la garanție, indiferent de drepturile acordate la punctele 9.1 și 9.2.

8.1.6. Garanția nu afectează respectarea drepturilor legale ale Clientului, în special drepturile la garanția de conformitate și la garanția tehnică, și la despăgubire.

8.1.7. În cazul unui litigiu între părți care nu poate fi soluționat pe cale amiabilă, Clientul are dreptul de a depune o plângere la autoritățile de protecție a consumatorilor (ANPC) în conformitate cu cele prevăzute la punctual 12.2.

8.2. Garanție facultativă

8.2.1. Furnizorul de servicii își asumă garanția indicată pe site și pentru produsele comercializate, această perioadă de garanție poate fi mai lungă decât perioada prevăzută de hotărârea Guvernului. Furnizorul de servicii trebuie să comunice durata garanției pentru unele produse, cel târziu până la data primirii produsului de către client prin certificatul de garanție.

9. GARANȚIA DE CONFORMITATE

9.1. DESPRE GARANȚIE DE CONFORMITATE

9.1.1. În caz de executare defectuoasă din partea Furnizorului de servicii, Clientul poate pretinde de la acesta garanţia de conformitate. În cazul unui contract cu un consumator, Clientul, în calitate de consumator, îşi poate valida pretenţiile privind garanţia în termenul de prescripţie de 2 ani socotit de la preluarea produsului (produselor), pentru defectele care existau deja în momentul predării produsului. După expirarea termenului de prescripţie de doi ani Clientul nu îşi mai poate exercita dreptul privind garanţia.

9.1.2. În cazul unui contract încheiat cu un non-consumator, titularul dreptului poate pretinde garanţia de conformitate în termenul de prescripţie de 1 an socotit de la preluarea produsului.

9.1.3. Clientul – la alegere – poate solicita repararea sau schimbarea, cu excepţia cazului când îndeplinirea solicitării alese de Client este imposibilă sau dacă pentru Furnizorul de servicii ar însemna cheltuieli disproporţionat de mari faţă de cealaltă opţiune.

Dacă Clientul nu a solicitat, respectiv nu a avut posibilitatea să ceară repararea sau schimbarea, atunci Clientul poate să ceară reducerea proporţională a contravalorii ori să repare defectul pe cheltuiala Furnizorului de servicii sau să renunţe la contract. Renunţarea nu se admite în cazul unor defecte nesemnificative.

9.1.4. Clientul îşi poate schimba opţiunea aleasă privind garanţia, însă e obligat să suporte cheltuielile acestei schimbări, exceptând cazul în care acest lucru a fost justificat sau dacă  Furnizorul de servicii i-a dat motiv.

9.1.5. Clientul este obligat să comunice Furnizorului de servicii defectul imediat după descoperirea acestuia, dar nu mai târziu de două luni.

9.1.6. Clientul îşi poate exercita pretenţia privind garanţia accesorie direct faţă de Furnizorul de servicii.

9.1.7. În termen de şase luni de la executarea contractului, exercitarea pretenţiei privind această garanţie nu este legată de alte condiţii în afară de comunicarea defectului, dacă Clientul dovedeşte că a cumpărat produsul de la Furnizorul de servicii (prezentând factura sau o copie a facturii).

În acest caz Furnizorul de servicii este exonerat de garanţie numai dacă infirmă această prezumţie, adică dovedeşte că defectul produsului a apărut după predarea acestuia către Client. Dacă Furnizorul de servicii poate să dovedească faptul că defectul a apărut din motive imputabile Clientului, atunci nu este obligat să admită pretenţia de garanţie ridicată de Client.

După expirarea termenului de şase luni de la executarea contractului, Clientul are obligaţia să dovedească faptul că defectul pe care l-a constatat a existat deja şi în momentul executării.

9.1.8. Dacă Clientul îşi exercită dreptul la garanţie pentru o parte distinctă a produsului – din punct de vedere al defectului semnalat –, atunci pentru celelalte părţi ale produsului dreptul de garanţie nu se consideră exercitat.

9.2. GARANȚIA TEHNICĂ (VOLUNTARĂ)

9.2.1.În cazul unui defect al produsului (bun material mobil), Clientul în calitate de consumator poate opta pentru garanția de conformitate definită la punctual 9.1 sau pentru garanția tehnică.

9.2.2. Cu toate acestea, Clientul nu are dreptul să solicite în același timp garanția de conformitate și garanția tehnică pentru același defect.

În cazul în care produsul sau o parte din produs a fost înlocuit, Consumatorul poate solicita garanția de conformitate pentru produsul înlocuit sau partea înlocuită doar de la producătorul.

9.2.3. În cadrul garanției tehnice Clientul are dreptul doar să ceară repararea produsului sau înlocuirea acestuia. Clientul are obligația de a dovedi defectul produsului în cazul în care solicită executarea garanției tehnice.

9.2.4. Un produs este considerat defectuos dacă nu îndeplinește cerințele de calitate corespunzătoare în vigoare la momentul introducerii acestuia pe piață sau nu are proprietățile prevăzute în descrierea producătorului.

9.2.5. Clientul își poate solicita execuatarea garanție tehnice în termen de doi ani de la data comercializării produsului de producător. La sfârșitul acestei perioade își pierde acest drept. Clientul este obligat să comunice producătorului defectul imediat după descoperirea acestuia.

Comunicarea defectului în termen de două luni de la descoperire se consideră că a fost notificată fără întârziere. Consumatorul este responsabil pentru daunele cauzate de întârzierea comunicării.

9.2.6. Clientul îşi poate exercita pretenţia privind garanţia tehnică direct faţă de producătorului sau a distribuitorului produsului mobil.

9.2.7. Prin producător se înțelege persoana sau întreprinderea care produce și distribuie bunuri materiale.

9.2.8. Producătorul sau distribuitorul (Furnizorul de servicii) este exonerat de răspundere de garanția tehnică numai dacă poate dovedi că:

  • produsul a fost fabricat sau introdus pe piață pentru activități neprofesionale
  • defectul nu a fost descoperit la momentul introducerii pe piață în conformitate cu stadiul actual al tehnicii
  • defectul produsului provine din aplicarea unei cerințe legale obligatorii

9.2.9. Producătorul sau distribuitorul (Furnizorul de servicii) trebuie să dovedească un motiv pentru a se exonera de răspundere pentru garanţia.

10. RĂSPUNDERE

10.1. Informațiile de pe Pagina web au fost publicate cu bună-credință, însă ele au doar rolul de informare, astfel Furnizorul de servicii nu este responsabil pentru exactitatea sau completitudinea informațiilor.

10.2. Clientul utilizează site-ul doar pe propria răspundere, și acceptă faptul că Furnizorul de servicii nu își asumă responsabilitatea pentru pagubele patrimoniale și nepatrimoniale suferite pe parcursul utilizării, în afara răspunderii pentru încălcarea intenționată a contractului, care pun în pericol viața, integritatea corporală sau sănătatea.

10.3. Furnizorul de servicii refuză orice răspundere pentru comportamentul utilizatorilor site-ului.

Clientul este răspunzător deplin și exclusiv pentru propriul comportament, în aceste cazuri, Furnizorul de servicii va coopera în întreagă măsură cu autoritățile competente pentru cercetarea contravențiilor.

10.4. Paginile serviciului pot conține puncte de legătură (link-uri), care pot duce la alte pagini de Web. Pentru această activitate de protecție a datelor și pentru alte activități, Furnizorul de servicii nu își asumă răspunderea.

10.5. Furnizorul de servicii are dreptul dar nu și obligația de a cauta semne de activitate ilegală sau să verifice conținutul pe parcursul folosirii serviciilor de către Client sau conținutul pus la dispoziție de utilizatorii Clientului.

10.6. Datorită caracterului global al Internetului, Clientul acceptă faptul că în cadrul utilizării paginii de Web este obligat să acționeze luând în considerare și dispozițiile legale internaționale aplicabile.

În cazul în care orice activitate asociată cu utilizarea Webshop-ului nu este autorizată, conform legislației din statul în care se află Clientul, doar Clientul este responsabil pentru utilizare.

10.7. Dacă Clientul sesizează un conținut inadecvat în Webshop, este obligat să sesizeze fără întârziere Furnizorul de servicii cu privire la acest lucru. Dacă Furnizorul de servicii, în cadrul procedurii de bună-credință, consideră că sesizarea este fondată, are dreptul de a șterge sau modifica imediat informația în cauză.

11. DREPTURI DE AUTOR

11.1. Întregul pagină de web se află sub protecția drepturilor de autor sau a altui drept asociat cu proprietatea intelectuală (în special protecția brevetelor)

Furnizorul de servicii este îndreptățitul drepturilor de autor sau utilizatorul autorizat pentru întregul conținut publicat în Webshop, respectiv în cadrul prestării serviciilor disponibile prin intermediul Webshop-ului: oricărei creații, respectiv oricărei proprietăți intelectuale (inclusiv, printre altele, toate elementele grafice și alte materiale, structura, editarea platformei Webshop-ului, soluțiile de software utilizate și alte soluții, idei, realizări).

11.2. Salvarea în format fizic sau pe alt dispozitiv de stocare date sau imprimarea conținutului paginii de Web, respectiv a unor părți din conținutul paginii de Web, pentru utilizare personală, poate fi autorizată, cu acordul scris și prealabil al Furnizorului de servicii.

Altă utilizare decât cea în scop personal – de exemplu salvarea într-o bază de date, transmitere, publicare sau convertire într-un format prin care se poate descărca, comercializare – poate fi autorizată, cu acordul scris și prealabil al Furnizorului de servicii.

11.3. Pe lângă drepturile prevăzute în mod expres în acest CCG, nici înregistrarea, utilizarea site-ului și nici prevederile a CCg nu oferă Clientului dreptul de a utiliza, valorifica orice denumire comercială sau marcă care se găsește în pagina de Web.

Pe lângă publicarea corespunzătoare utilizării normale a paginii de Web, multiplicarea temporară necesară în acest scop și a copierii în scop personal, aceste proprietăți intelectuale nu pot fi utilizate sau valorificate în nici o formă fără autorizația scrisă și prealabilă al Furnizorului de servicii.

12. DREPTUL DE A DEPUNE O PLÂNGERE

12.1. GESTIONAREA PLÂNGERILOR

Clientul poate raporta nemulțumire de consumator în legătură cu produsul sau cu activitatea societăţii la următoarele adrese de contact:

Serviciul Clienți (Serviciul Clienți)
Adresa: Covasna, Str. Stefan cel Mare, Nr. 11, 525200
Telefon: +40745142546
Program: 09:0-16:00
Email: telaratos@gmail.com

Clientul poate raporta nemulțumire în calitate de consumator în legătură cu produsul sau cu activitatea societăţii la adresele de contact indicate la punctul 12.1.

Conform legislației în vigoare, dacă este posibil, Furnizorul de servicii soluționează  imediat (reclamațiile verbale) după adresarea acestora.

Dacă reclamația verbală nu poate fi soluționată imediat, datorită tipului reclamației, sau dacă Clientul nu este de acord cu modul în care a fost gestionată reclamația, Furnizorul de servicii va redacta un proces verbal de reclamații, și în cazul reclamației verbale comunicată la fața locului (în magazin), Furnizorul de servicii  are obligația de a înmâna Clientului un exemplar al procesului verbal, sau, dacă acest lucru nu este posibil, este obligat să acționeze conform regulilor referitoare la reclamația în scris.

În cazul reclamației verbale comunicate prin telefon, Furnizorul acordă un număr unic de identificare reclamațiilor primite, care va facilita ulterior identificarea reclamației.

Furnizorul de servicii va răspunde pe fond la reclamațiile primite în scris în termen de 30 de zile. În cazul respingerii reclamației, Furnizorul de servicii va informa Clientul cu privire la motivele respingerii.

Furnizorul de servicii este obligat să păstreze procesul verbal de reclamații timp de cinci ani, împreună cu răspunsul pe fond la reclamație.

Furnizorul de servicii primește obiecțiile Clientului la adresele de contact indicate la punctul 12.1, în timpul programului Serviciului de client.

12.2. ALTE POSIBILITĂȚI DE EXERCITARE A DREPTURILOR

În cazul în care posibilul litigiu în materie de consum dintre Furnizorul de servicii și Client nu este soluționat în cadrul negocierilor, Clientul are următoarele posibilități de exercitare a drepturilor:

Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat. Reclamaţia se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz. Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii.

  • Deschiderea unei proceduri judecătorești.

13. DISPOZIȚII FINALE

13.1. Webshop-ul este un sistem informatic bazat pe Linux / PHP, gradul său de securitate este adecvat și utilizarea sa nu reprezintă un risc, dar vă recomandăm să luați următoarele măsuri de precauție: să utilizați software de protecție împotriva virușilor și a programelor spyware cu o bază de date nouă, să instalați actualizări de securitate pentru sistemul de operare.

Achiziționarea pe site presupune ca clientul să cunoască limitările tehnice ale Internetului și să accepte condițiile de eroare a tehnologiei.

13.2. În magazinele sale specializate și în magazinul online Furnizorul de servicii execută numai comenzi pentru cantități de uz personal.

13.3. Furnizorul de servicii are dreptul de a modifica unilateral prezentele Condiții Contractuale Generale, cu condiția informării în prealabil a Clienților prin e-mail. După intrarea în vigoare a dispozițiilor modificate, acestea intră în vigoare în privința Clientului la prima utilizare a Webshop-ului și se aplică comenzilor trimise după modificare.

Close Menu